Kontrola grafików pracy
Negocjowanie umów z dostawcami
System zamówień towarowych
Dzięki szkoleniu:
- Poznasz kluczowe narzędzia, które służą kontroli podstawowych i najważniejszych kosztów
- Nauczysz się zwracać uwagę na popełniane błędy w wydawaniu i mrożeniu pieniędzy
- Utwierdzisz się w wyższości praktyki nad teorią. Nauczysz się jak wykorzystać swoją wiedzę praktyczną i dostosować ją do wprowadzania indywidualnych systemów kontrolnych w Twojej firmie..
- Dowiesz się jak egzekwować od swoich pracowników kontrolowania kosztów na ich odcinkach pracy.
- Odkryjesz co robić lepiej aby nie obciążać swojego biznesu zbędnymi wydatkami.
- Poznasz style komunikacji finansowej i towarowej w departamentach restauracji lub hotelu
Program:
1. Jak dzielimy koszty w restauracji – balans 3 grup kosztowych. Gdzie przyłożyć największy nacisk na oszczędności nie obniżając jakości serwisu i oferty obiektu
2.Najważniejsze elementy kontroli food cost i beverage cost
3.Jak przygotować zakresy obowiązków pracowników aby koszt ich utrzymania w firmie był adekwatny do obrotów i sukcesów firmy. Sposoby zatrudniania nowych pracowników – na co zwracać uwagę przy sprawdzaniu dorobku i wiedzy profesjonalistów i jak wzbudzić w nich świadomość polityki finansowej obowiązującej w naszej firmie
4.Kontrola grafików pracy w systemie wektorowym. Planowanie zajęć dla wykonawców przy pełnym wykorzystaniu ich obecności na poszczególnych stanowiskach pracy. Czym jest system wektorowy i kto jest odpowiedzialny za jego kontrolę w firmie. [jasne wskazanie osób tworzących i kontrolujących grafiki pracy]
5.Negocjowanie umów z dostawcami. [informacje basic – pełne szkolenie obejmuje osobny dzień wykładów] Czym jest gwarancja cenowa i co daje nam w projektowaniu food cost i beverage cost
6.Stocki towarowe – ich grupy z podziałem na sezonowość. Na co zwrócić uwagę aby stock był kontrolowany w należyty sposób i był odzwierciedlony w food cost i beverage cost. Jak uniknąć „mrożenia pieniędzy” w towarze i magazynach
7.Kontrola planu eventowego, rezerwacji w obiekcie restauracyjnym lub hotelowym i przełożenie ich na faktyczny stan zatrudnienia stałego oraz zatrudnienia sezonowego
8.System zamówień towarowych. Kontrola stanów minimalnych. Kontrola magazynowa od poziomu cenowego, ilościowego i porównywanie ich ze stockiem towarowym przewidzianym w popularności (sezonowości) oferty menu. Likwidowanie ofert podnoszących koszty towarowe i produkcyjne. Zachowanie balansu w ofercie menu
9.Odpowiedzialność za poszczególne koszty podzielona na departamenty w restauracji lub hotelu. Jasno określona odpowiedzialność uwzględniona w zakresach obowiązków managerów działów
Metody szkoleniowe:
diagnoza, ćwiczenia, praca w grupach, zadania indywidualne na forum grupy, dyskusje, „burze mózgów”
Szkolenie przeznaczone jest dla:
kierowników, szefów kuchni, menedżerów, liderów, właścicieli
Cena obejmuje:
- materiały szkoleniowe
- lunch, przerwy kawowe i przekąskowe
- konsultacje z trenerem w trakcie i po szkoleniu
- certyfikat ukończenia szkolenia
- wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia – bezcenna