ROZPOZNAWANIE OBJAWÓW PRZEMOCY
PROCEDURY INTERWENCJI W PRZYPADKACH ZAGROŻENIA MAŁOLETNICH
KOMUNIKACJA Z GOŚĆMI
Dzięki szkoleniu:
- Zrozumiesz, czym jest przemoc i jak rozpoznawać jej objawy u dzieci
- Nauczysz się, jak skutecznie rozmawiać zarówno z Gośćmi, jak i dziećmi w kontekście ochrony małoletnich
- Poznasz procedury reagowania w sytuacjach kryzysowych i identyfikacji ryzyka
- Dowiesz się, jak chronić swoje zasoby psychiczne i zarządzać stresem w trudnych sytuacjach
- Opanujesz techniki asertywnej komunikacji i dopasowania stylu obsługi do różnych typów Gości
- Zdobędziesz wiedzę na temat zgłaszania przypadków przemocy odpowiednim organom
Program:
- Przemoc – czym jest oraz jej rodzaje
- Definicja przemocy i jej różne formy (fizyczna, emocjonalna, seksualna, zaniedbanie)
- Znaczenie rozpoznawania przemocy w środowisku hotelowym
- Warsztat rozpoznawania objawów przemocy
- Typowe objawy przemocy u dzieci (fizyczne, emocjonalne, behawioralne)
- Jak rozmawiać z Gościem w sprawie ochrony małoletnich
- Scenariusze rozmów z gośćmi na temat bezpieczeństwa dzieci
- Techniki komunikacji asertywnej w delikatnych sytuacjach
- Jak rozmawiać z dzieckiem – specyfika podejścia do małoletnich
- Zasady budowania zaufania i tworzenia bezpiecznej przestrzeni do rozmowy
- Jak unikać błędów w komunikacji z dziećmi
- Reagowanie w sytuacjach kryzysowych w hotelu
- Procedury interwencji w przypadkach zagrożenia małoletnich
- Algorytmy postępowania w sytuacjach kryzysowych
- Wyłapywanie sytuacji ryzyka
- Identyfikacja potencjalnych sytuacji ryzyka w obiekcie hotelowym
- Narzędzia do szybkiego reagowania na niepokojące zachowania
- Ochrona własnych zasobów psychicznych
- Zarządzanie stresem i emocjami w pracy hotelarza
- Techniki samopomocy i dbania o własne zdrowie psychiczne
- Typologia Gości w modelu DISC i dopasowanie obsługi i sposoby komunikacji
- Zgłaszanie spraw do służb i innych organów
- Procedury zgłaszania przypadków przemocy wobec dzieci do odpowiednich instytucji
Dokumentacja i formalności związane z raportowanie
Metody szkoleniowe:
Diagnoza psychologiczna
Ćwiczenia praktyczne
Praca w grupach
Dyskusje i „burze mózgów”
Studium przypadków
Szkolenie przeznaczone jest dla:
Kierowników, menedżerów, liderów zespołów hotelowych i restauracyjnych
Personelu hotelowego odpowiedzialnego za bezpośredni kontakt z Gośćmi
Cena obejmuje:
- materiały szkoleniowe
- lunch, przerwy kawowe i przekąskowe
- konsultacje z trenerem w trakcie i po szkoleniu
- certyfikat ukończenia szkolenia
- wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia – bezcenna
Kamil Czajkowski
Hotelarz, psycholog, trener biznesu oraz certyfikowany coach ICF.
Ukończył filozofię na Uniwersytecie Papieskim w Krakowie oraz psychologię kliniczną na Uniwersytecie Gdańskim. Posiada również dyplomy podyplomowe MBA Wyższej Szkoły Bankowej oraz Uniwersytetu w Northampton. Obecnie pracuje nad doktoratem z psychologii na Uniwersytecie Gdańskim i jest w trakcie certyfikacji jako psychoterapeuta w nurcie poznawczo-behawioralnym.
Doświadczenie hotelarskie zdobywał przez kilkanaście lat, pracując w hotelach sieciowych i prywatnych w Polsce i za granicą. Jego ścieżka zawodowa obejmuje role od bagażowego, przez recepcjonistę, nocnego audytora, superwizora i kierownika recepcji, aż po dyrektora hotelu. Obecnie pracuje jako psycholog w obszarze opieki psychologicznej pracowników.
Jako wykładowca akademicki prowadzi zajęcia z psychologii organizacji i zarządzania, przywództwa i motywacji oraz zachowań konsumenckich na Uniwersytecie Merito oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku. Codziennie współpracuje również jako trener i coach kompetencji miękkich oraz obsługi klienta z firmami takimi jak Shell, BASF, Pepsico, PZU.
Jest autorem wielu publikacji popularnonaukowych, panelistą licznych konferencji naukowych i biznesowych, oraz twórcą webinarów i podcastów na temat psychologii biznesu. Poza pracą jest szczęśliwym mężem i ojcem oraz opiekunem wiernego psiego towarzysza. Jest także spełnionym muzykiem i pasjonatem koszykówki.